Uit een onlangs gepubliceerd onderzoek van marktonderzoeker Kantar blijkt dat in de tweede helft van 2021 het aantal klanten van flitsbezorgdiensten als Flink en Gorillas meer dan verdrievoudigd is. In de eerste helft van 2021 waren er zo’n 200.000 consumenten die wel eens gebruik maakte van flitsbezorgdiensten. Dit aantal is inmiddels opgelopen naar 700.000.
Volgens Kantar heeft de stijging van het aantal klanten te maken met de komst van de flitsbezorgers. Naast Flink en Gorillas hebben ook flitsbezorgdiensten als Zapp en Getir hun intrede gemaakt in de Nederlandse markt. Daarnaast groeit ook het bezorggebied waarin de flitsbezorgers leveren, momenteel woont 13 procent van de Nederlanders in een gebied waar minimaal één flitsbezorger actief is.
Wil je precies weten wat de bezorggebieden van de flitsbezorgers zijn. Lees dan waar bezorgen flitsbezorgers in Nederland?
Waarom consumenten kiezen voor flitsbezorging is niet onderzocht, maar volgens Kantar hebben de corona maatregelen een rol gespeeld bij de groei van de flitsbezorgdiensten. Wat mensen zo al bestellen zijn: chocolade, chips en snoep. Daarnaast zijn koffie, frisdranken en thee populaire producten en tenslotte wordt er ook veel brood en banketproducten besteld, aldus Kantar. Verrassend te noemen is dat alcohol niet in de top 3 van meest bestelde producten staat, terwijl je dit wel zou verwachten. Kantar schat dat de Nederlandse consumenten vorig jaar voor zo’n 40 miljoen euro aan producten bij flitsbezorging hebben besteed.
Het aantal flitsbezorgers in Nederland is in korte tijd flink gestegen. Bij Flitsbezorgd.nl willen wij je helpen bij het ontdekken van mogelijke flitsbezorgers in de buurt.
Achter de schermen zijn we hard aan het werk om de site zo compleet mogelijk te maken. Heb je vragen over ons project? Neem dan gerust contact met ons op!
Team Flitsbezorgd.nl
2022 © Alle rechten voorbehouden